vrijdag 18 september 2015

Krijtbord laptop maken

Onlangs heb ik deze laptop gemaakt van krijtbordjes van de Action! Overige alle andere spullen komen ook van de action!


Hiervoor heb je nodig:
- kleine bordjes/plankjes (ik heb de kleine krijtbordjes van de Action gebruikt. Dan heb je gelijk scharnieren en schroefjes erbij!)
- deco verf
- kwasten
- krijtbordverf
- afplaktape
- schroevendraaier
- krijt
- lintjes (staan niet op foto)
- lijmpistool (staat niet op foto)


Eerst heb ik de scharnieren en de lintjes van de bordjes gehaald. Even geschuurd en toen geverfd met de deco verf (ik heb de grijze gebruikt). Goed laten drogen en eventueel nog een keer verven! De verf droogt heel erg snel dus je kan snel verder!


Goed laten droger en dan kan je met afplakband de vakken erop maken.


 
Na het afplakken verven met krijtbord verf, het dekte bij mij in één keer, maar dat ligt natuurlijk ook aan de ondergrond!
 

Nu kunnen de scharnieren er weer op! Knip 2 lintjes van gelijke lengte af en plak deze met het lijmpistool vast, zo blijft de laptop goed opstaan!

Schrijf met krijt een leuke boodschap op de laptop en je hebt een leuke verpakking van bijvoorbeeld geld, maar de laptop is zelf ook al erg leuk als cadeautje voor bijvoorbeeld kinderen want ze kunnen erop tekenen en kleuren wat ze willen!



De muis heb ik gehaakt:
1: magische ring van 6v
2: 2v in elke v (12)
3: *1v, 2v in v* herhaal (18)
4: 1v, 2v in v, *2v, 2v in v* 1v, herhaal tussen ** (24)
5-16: 24v
Vouw dubbel, vul op en naai dicht. Haak een lossenketting van 50l en naai deze aan de bovenkant als snoer. Maak met zwart garen de 'klikdelen' op de muis en plak hem vast aan de zijkant van de laptop!

Veel plezier met maken!!!
 


5 opmerkingen: